بازاریابی پزشکی

بازاریابی بیماران دندانپزشکی با درگیرکردن ۵ حس

در بازاریابی بیماران دندانپزشکی (جذب بیماران دندانپزشکی) با درگیر کردن ۵ حس میتوانیم بیماران را برای انجام درمان های دندانپزشکی متقاعد کنیم.

شاید سوالات متعددی  درباره ی  عنوان برای شما پیش آمده باشد. چگونه با درگیر کردن ۵ حس بیمار را برای انجام درمان متقاعد کنیم. ۵ حس بیمار را به چه صورت و با چه ابزارهایی به کار بگیریم.

حس چشایی

یک مثال: وقتی یک بیمار وارد مطب یا کلینیک ما می‌شود ممکن است مدتی در سالن انتظار بنشیند و یا همراهی داشته باشد که منتظر اتمام کار بیمار همراه خود، در سالن انتظار نشسته باشد. در این مواقع  میتوانیم از نوشیدنی خاصی در سالن انتظار استفاده کنیم که جای دیگر کمتر استفاده میشود یا اصلا استفاده نمیشود. بیمار یا همراه  با این نوشیدنی حس خوبی میگیرد و همچنین ما حس چشایی وی را برای جذب به مجموعه خود در گیر کردیم.

حس بویایی

برای مطب یا کلینیکمون میتوانیم از اسپری یا ادکلن خوشبوکننده که یک کارایی ویژه برای ما داشته باشد.مثلا اسپری یا ادکلنی خاص ، ترجیحا رایحه ای که استرس بیمار را کم کند. به راحتی با جست و جو در گوگل رایحه خوشبوکننده ای که باعث کاهش استرس بیمار میشود را میتوان یافت، خریداری کرده و در مطب  یا کلینیک استفاده کنیم.

حس بینایی

بیمار زمانی وارد مجموعه ما میشود شواهد فیزیکی مطب یا کلینیک را میبیند. مهم ترین آیتم شواهد فیزیکی سرتیفیکیت ها و گواهینامه های آموزشی کسب شده از دوره های مختلف دندانپزشکی است. آنها را در سالن انتظار نصب میکنیم.   بیمار وقتی گواهینامه های آموزشی را ببیند متوجه شود که مهارت و تخصص پزشک در کدام رشته است و بیشتر جذب میشود و خیلی از مواقع بدون چانه زنی راجب مبلغ و حتی گاهی بدون پرسیدن تعرفه درمان را می پذیرد.زیرا باور دارد دندانپزشک دارای مدارک و گواهینامه هایی است که با آن مهارت های کسب شده میتواند نیاز درمانی وی را برطرف کند.

یکی از موارد شواهد فیزیکی  میتواند دیزاین و دکوراسیون مطب باشد.مبلمان مرتب و زیبا ، کانتر پذیرش زیبا و در نهایت رنگی که برای مجموعه انتخاب کردیم. رنگی که به عنوان رنگ سازمانی انتخاب می کنیم بر اساس نوع مخاطب است.قبل از تاسیس مطب یا کلینیک باید بدانیم چه قشرو دسته ای از بیماران مخاطب ما هستند و بر اساس خواست مخاطب و بیمار باید رنگ سازمانی را انتخاب کنیم و نه براساس سلیقه خود.خواسته بیمار بسیار ارجح تر است.

موارد دیگری از شواهد فیزیکی، مانند طراحی لوگو  که جزئی از هویت بصری مطب است.همچنین ست اداری  و استفاده از گل وگیاه در سالن انتظار. یکی از مواردی که در شواهد فیزیکی باید دقت کنیم اینکه لوگومون را در جای مناسب نصب کنیم. مورد دیگر از شواهد فیزیکی نوع پوشش پزشک و پرسنل است. اینکه چه پوششی بر اساس خواسته مخاطب انتخاب کردید.

یک نکته مهم، گوشه ی دیوارها و گوشه های کانتر پذیرش ترجیحا گرد باشه و نوک تیز نباشه.یکی از آیتم های روانشناسی است که باعث کاهش استرس بیمار میشود. یکی از مواردی که باعث کاهش استرس بیمار میشود تصاویری است که از تلویزیون سالن پذیرش نمایش داده میشه.بهتر است از تصاویر طبیعت و دریا و تصاویر آرامش دهنده استفاده کنیم.

حس پنجم حس شنوایی است

ما باید از ابزاری استفاده کنیم که بتوانیم استرس بیمار را کم کنیم.یکی از این ابزار ها موسیقی آرامش بخش است. موسیقی آرامش بخش میتواند درسالن انتظار یا اتاق درمان باشد.دقت کنید موسیقی آرامش بخش که انتخاب میکنیم بی کلام باشد اما اگر بیمار درخواست موسیقی با کلام با خواننده خاصی کرد میتوانیم از آن موسیقی در اتاق درمان استفاده کنیم.

 اگر  به عنوان دندانپزشک میخواهیم که بیمار به صورت ناخودآگاه جذب مطب یا کلینیک شود با درگیر کردن این پنج حس، میتوانیم گام بلندی در بازاریابی بیماران داشته باشیم.کما اینکه وقتی این پنج حس بکار گرفته شود بیمار احساس خوبی نسبت به مجموعه ما پیدا میکند.

مغز از دو قسمت تشکیل میشود. نیم کره سمت راست و نیم کره سمت چپ. نیم کره چپ مربوط به منطق و اعداد و جزئیات میشود اما نیم کره سمت راست مربوط به احساسات میشود.با بکارگیری این احساسات بیمار را برای انجام درمان متقاعد میکنیم . در این روش نیم کره سمت راست مغز را برای متقاعد سازی درمان به کار گرفتیم.

در پایان مقاله از شما دندانپزشکان محترم دعوت میکنم که روی یک کاغذ ۵ حس لامسه،چشایی،بویایی ،بینایی،شنوایی و ایده های خودتون  برای به کارگیری این ۵حس بیمار جهت مجاب کردن برای انجام  درمان در مطب یا کلینیک خود استفاده کنید .

برای درگیرکردن حس چشایی چه برنامه ای دارید؟
حس شنوایی را چطور درگیر میکنید؟
به چه صورت حس بینایی را به کار میگیرید؟
چه خلاقیتی برای درگیر کردن حس بویایی دارید؟
چه برنامه هایی برای حس لامسه دارید؟

رضایت خود را از این مقاله با امتیاز نشان دهید!
(میانگین امتیاز 4 از 1 آرا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *